جدید ترین رو انداز های گرم تخت خواب با شروع پاییز سرد 1401

منتشر شده در: ۲۰۲۲/۱۰/۲۳،‏ ۱۰:۲۸

چکیده : برای گرم نگه داشتن تخت خواب در فصل سرد پاییز و زمستان، چند نمونه لحاف و روتختی و الیاف مناسب را اینجا معرفی خواهیم کرد.

 

با توجه به کمرنگ شدن فصل تابستان و شروع هوای سرد پاییزی در سراسر ایران عزیزمان، زمان آن فرا رسیده است که لحاف های کم وزن تابستانی را برای یک سال دیگر کنار بگذارید. شب های یخبندان به زودی فرا می رسد و باید تصمیماتی در مورد بروزرسانی کالای خواب خود بگیریم تا بستر گرمی برای خواب مهیا کنیم. با این حال، هنگام خرید انواع رو انداز ها با تنوع زیادی در محصولات روبرو می شویم. به دلایل مالی و بهداشتی، بسیاری از مردم ترجیح می دهند که تجهیزات گرمایشی در تمام شب روشن نباشد و مصرف سوخت را به حداقل برسانند. به همین جهت ما در ادامه چند مدل از لحاف و روتختی های گرم را معرفی خواهیم کرد.

لحاف پر گرم در شب سرد پاییزی

ابتدا باید بدانیم چند روانداز تخت خواب مناسب فصل سرد داریم

قبل از اینکه بهترین گزینه های رو انداز تخت برای پاییز و زمستان را معرفی کنیم، ابتدا چند رو انداز مناسب فصل سرد را تعریف می کنیم:

لحاف های پر و پلی استر

لحاف آخرین لایه بالایی از اقلام کالای خواب روی تخت خواب است که در کنار تشک و بالش مناسب، می تواند خوابی راحت و آرام را برای شما تضمین کند. نکته مهم در خرید لحاف، توجه به جنس داخل و کیفیت پارچه لحاف است. این روکش های پٌر از پَر غاز یا پلی استر، جایگزین مناسبی برای ملحفه روتختی هستند. مدل های پر شده با پر غاز کیفیت و طول عمر بالاتری دارند و البته گرم تر نیز هستند.

ست های روتختی

این رو انداز های جایگزین شیک تر و مدرن تری هستند و تنوع طرح و مدل بیشتری دارند. روتختی به عنوان مهم ترین عامل دکوراسیون اتاق خواب و محصولات خواب است. با توجه به نقش پر رنگ آن در دیزاین تخت خواب، یکی از انواع کالای خواب جذاب در چیدن دکوراتیو پسرانه، دخترانه و کودکانه برای اتاق خواب می باشد. جنس، طرح و سایز این ملحفه های تخت و تشک، موارد اصلی در انتخاب آنها می باشد. ضد حساسیت بودن پارچه کاور روتختی، در ارائه خواب راحت بسیار موثر است.

پتو های وزن دار

پتوی وزن دار و سنگین موردی است که اغلب ما با آن آشنا هستیم. این روانداز ها علاوه بر گرم بودن می توانند عامل خوبی برای زودتر و بهتر خوابیدن در شب های سرد باشند.

برای خرید کالای خواب و انواع لحاف گرم پاییزی و ست های شیک روتختی از مواد طبیعی پنبه و پر غاز و مواد مصنوعی پلی استر، به فروشگاه اینترنتی ژرمن کالا با آدرس  germankala.ir  مراجعه کنید.

دو نوع لحاف پر و پلی استر روی تخت خواب

معرفی چند مدل روانداز گرم محبوب برای شب های سرد پاییزی

در ادامه چند نمونه از لحاف و روتختی هایی که مورد پسند اکثر استفاده کنندگان بوده اند را معرفی خواهیم کرد.

لحاف های پر دانلوپیلو

برند دانلوپیلو گرچه از پرچمداران ساخت تشک و بالش های لاتکس در بازار کالای خواب است، نمونه های لحاف پر و پلی استر را نیز برای تخت خواب تولید می کند. کیفیت این لحاف و رویه پنبه آنها بسیار بالا بوده و می تواند یک انتخاب ایده آل برای اتاق خواب شما باشد. نمونه های پر از پر طبیعی غاز می باشد که گرمایش آن بیش تر از نمونه های پلی استر است. هر دوی این رو انداز ها دارای استاندارد ضد حساسیت و ضد باکتری می باشند و به راحتی قابلیت شستشو دارند.

رو انداز های Morris & Co ویلیام موریس

این رو انداز تخت از الگوی Wilhelmina با دو مورد از گلدوزی‌های نمادین طراح پارچه بریتانیایی گرفته شده است و دارای برگ‌های آکانتوس و شاخ و برگ بر روی پس‌زمینه‌ی عمیق آن است که یک حالت سه بعدی به آن می دهد. این رو انداز به شامل روکش لحاف، روبالشی و روتختی در یک پک کامل هستند. نه تنها تحت تأثیر مواد طبیعی در داخل این مدل قرار گرفتیم، بلکه رویه پنبه ای آن با 220 نخ حس ابریشمی فوق العاده ای دارد و برای حفظ دما در شب های سرد پاییزی بسیار مناسب است. همچنین این ملحفه ها بدون آب رفت به خوبی شسته می شود.

ست روتختی M&S

ست روتختی زمستانی مارکس و اسپنسر برای خوابیدن در شب های سرد عالی هستند. روکش لحاف و روبالشی آن از 100 درصد پلی استر ساخته شده و دارای طرح و رنگ های شیک و مدرن می باشند این رو انداز ها به راحتی شسته و به سرعت خشک می شوند. همچنین با وجود داشتن وزن کم، در گرم نگه داشتن بدن بسیار موثر هستند.

رو انداز های متنوع برای تخت خواب افراد مختلف

برخی از افراد یک تخت واقعا گرم را دوست دارند که تمام شب به همین شکل بماند. برای مثال بیماری گردش خون ضعیف که عموما در افراد مسن وجود دارد، دقیقا این حالت را برای لحاف های خود ترجیح می دهند. بنابراین مطمئناً برای خوابیدن به یک تخت گرم نیاز خواهند داشت. برای این افراد پتوهای سنگین، لحاف های پشمی ضخیم یا یک روتختی پنبه ای پهن بهترین گزینه است.

بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند قبل از خواب، سردی بدن خود را با استفاده از یک کیسه آب گرم از بین ببرند. یک لحاف با کیفیت خوب مانند لحاف های پر غاز در صورت استفاده صحیح به همین شکل عمل می کنند.

بهترین پوشش برای خواب راحت

بهترین روتختی می تواند یک لحاف باکیفیت باشد که شاید با پر غاز و یا مواد مصنوعی پلی استر بهداشتی پر شده باشد. اینها یک عایق خوب و مانع گرم بین فرد در رختخواب و هوای سرد اتاق ایجاد می کنند. سبک بودن لحاف های پر می تواند فریبنده باشد اما در کارایی این نوع روتختی نمی توان شک کرد. این روانداز های تخت خواب گرانتر از آنهایی هستند که با مواد مصنوعی پر شده اند، اما ارزش هزینه اضافی را دارند.

برخی هنوز به ایده سنتی ملحفه‌ها و پتوها فکر می‌کنند و باید گفت می‌توان پتوهای مدرنی را تهیه کرد که گرم تر بوده و وزن نسبتاً سبکی داشته باشند. افراد مختلف موارد مورد علاقه خود را خواهند یافت، اما نکته اصلی این است که همه ما می خواهیم در این زمستان و پاییز سرد، گرم باشیم و با داشتن انواع پوشش های مختلف می توان همه سلیقه ها را برآورده کرد.

الیاف پلی استر

چند نکته در مورد الیاف بکار رفته در لحاف و روتختی

گرماژ (میزان فشردگی الیاف)

هر چه گرماژ بافت و الیاف رو انداز تخت خواب بیشتر باشد، قطعا کیفیت بهتر و مناسب تر برای پاییز و زمستان خواهد بود. برتری دیگر این ملحفه های گرماژ بالا این است که با شستشوی مکرر حالت و ساز آنها دچار تغییر نمی شود.

الیاف نو و بازیافتی

در برخی از سرویسهای لحاف و روتختی از الیاف یک بار بازیافت یا چند باز بازیافتی استفاده می شود که کیفیت آنها نسبت به الیاف نو و دسته اول کم تر است. در صورتی که در الیاف لحاف و روتختی ها از الیاف نو استفاده شده باشد قطعا کیفیت آنها بالاتر و برای گرم نگه داشتن شما در فصل سرد، مناسب تر خواهند بود. اغلب برند های برتر در صنایع تولید کالای خواب برای لحاف و روتختی های خود از الیاف نو و طبیعی استفاده می کنند.

هالو (درصد فیبر)

چنانچه هالو یا درصد فیبر در الیاف لحاف و روتختی بیشتر باشد، محصول گرم تر، لطیف تر و با طول عمر بیشتری ارائه می دهد و در طول زمان با شستشوی آن، حجم آن کاهش پیدا نمی کند.

اکنون زمان آن است که روی یک ست لحاف و روتختی یا پتو های سنگین زمستانی سرمایه گذاری کنید که در ماه های سردتر، خوابی گرم و آرام را تجربه کنید. به این منظور به دنبال بافت های گرم تر مانند پر غاز، پنبه طبیعی، ابریشم و پلی استر باشید. این مواد به طور خاص برای هوای سرد طراحی شده اند و شما را گرم نگه می دارند.

اگر از گردش هوای رو انداز تخت خواب نگران هستید، مواد طبیعی مانند پنبه ارگانیک و پر غاز را در نظر بگیرید. این لحاف ها می توانند به اندازه همتایان مصنوعی خود گرم و به طور طبیعی نیز ضد حساسیت باشند.

 

برچسب ها : دکوراسیون اتاق خواب,اتاق خواب,خواب راحت,کالای خواب