راهنمای خرید دارو از داروخانه آنلاین

منتشر شده در: ۲۰۲۱/۱۲/۲۷،‏ ۷:۱۱

با پیشرفت فناوری و تکنولوژی و در دسترس قرار گرفتن اینترنت برای اکثریت افراد، شیوه‌‎ی انجام بسیاری از امور از جمله خرید دارو با تغییرات اساسی مواجه شده است؛ به گونه‌‎ای که دیگر برای خرید یکسری از دارو‌ها و لوازم بهداشتی و درمانی نیازی به مراجعه مستقیم به داروخانه نبوده و می‌توان با استفاده از بستر اینترنت و خرید از داروخانه آنلاین به شیوه‎‌ی هوشمندانه‎‌تری به این امور رسیدگی نمود. امکان خرید اینترنتی لوازم داروخانه مزایای گسترده‌‎ای را برای متقاضیان به همراه دارد که می‌توان با استفاده از این مزایا به تغییر سبک زندگی خود پرداخته و از فرصت‌‎‌های کوتاهی که در اختیار است، استفاده‎‌ی مفیدتری به عمل آورد. اما با وجود تمام مزایای استفاده از داروخانه آنلاین، خرید از چنین وبسایت‎‌هایی همواره جای بحث داشته و نیاز است در خصوص چگونگی انجام این خرید صحبت شده و یا به ذکر نکات کلیدی در این‌باره پرداخته شود.


آشنایی با داروخانه‌‎‌های آنلاین
قبل از بررسی مزایای متفاوت داروخانه آنلاین بهتر است با ماهیت این داروخانه‎‌ها و اساس کاری که دارند آشنایی بیشتری پیدا کنیم. داروخانه‎‌های آنلاین که به شکل وبسایت‎‌های متفاوتی چون داروخانه بی‌نسخه در اینترنت حضور دارند، امکان خرید آنلاین لوازم مورد نیاز از داروخانه را ایجاد کرده و محصولات خریداری شده را توسط پست به آدرس ذکر شده توسط خریدار، تحویل می‌‎دهند.

مزایای خرید از داروخانه‌‎‌های اینترنتی
همانطور که در ابتدای متن نیز اشاره شد، داروخانه آنلاین طیف وسیعی از مزایای متعدد و متنوع را شامل می‌شود. این مزایا به قدری تأثیرگذاراند که آشنایی با آن‌‎‌ها مخاطب را در استفاده از این وبسایت‌‎‌ها ترغیب می‌‎‌نماید. به همین خاطر این بخش را به بررسی مزایای متعدد این خرید و تأثیراتی که می‌تواند بر زندگی فرد داشته باشند، اختصاص داده‌‎ایم.

• صرفه‌جویی در زمان؛ زندگی در شهره‌‎‌های پرهیاهو در کنار تمام مزایایی که برای انسان به همراه دارد، مشکلات خاصی نظیر کمبود وقت برای رسیدگی به بسیاری از امور را نیز به دنبال دارد. یکی از اموری که شاید در طی شلوغی و گرفتاری‌‎‌هایی که فرد در طی یک روز تجربه می‌کند، مکرراً به فراموشی سپرده می‌شود، تهیه دارو و لوازمی که در ارتباط با سلامت و زیبایی است، می‌‎‌باشد.
در حقیقت گاهی انسان فرصت رسیدگی به این امور را در طول روز، از دست داده و نمی‌تواند برنامه‌‎ی خود را به گونه‎‌ای تنظیم کند که زمان کافی برای مراجعه به داروخانه‌‎‌های مختلف در اختیار داشته باشد. داروخانه آنلاین با پیش‌بینی چنین وضعیتی امکان خرید دارو در ۲۴ ساعت شبانه روز را برای متقاضیان ایجاد نموده تا پس از پایان دغدغه‌‎‌هایی که یک فرد در طول روز تجربه می‌‎‌کند، در هر زمان که تمایل داشت، بتواند به خرید لوازم مورد نیاز خود بپردازد که به این ترتیب بخشی از نگرانی‌‎‌ها و دغدغه‌‎‌های وی کاهش خواهد یافت. 

با خرید اینترنتی دارو‌ها از داروخانه اینترنتی دیگر نیازی به سپری نمودن ساعاتی از روز در مسیر رسیدن به یک داروخانه مناسب و یا شبانه‌روزی نبوده و می‌توان با خیالی آسوده در منزل و یا محل کار خود سفارشات خود را به ثبت رسانیده و در زمان مقرر شده توسط سایت، آن‌‎‌ها را در آدرس ذکر شده، دریافت نمود.

• رفع محدودیت مکانی؛ گاهی اوقات برخی ازافراد در تهیه اقلام مورد نیاز خود با محدودیت‌‎‌های مکانی روبرو بوده و توانایی دسترسی به یک داروخانه خوب که همه‎‌ی وسایل مدنظرشان در اختیارشان قرار دهد، را ندارند. در چنین موقعیت‌‎‌هایی در صورت دسترسی به اینترنت، می‌توانند به سایت داروخانه آنلاین بی‌نسخه مراجعه نموده و از میان محصولات متنوع، لوازم مدنظر خود را سفارش داده و درب منزل دریافت نمایند.
• سهولت خرید برای معلولین و افراد سالخورده؛ گاهی اوقات فرد نه با محدودیت زمانی و نه با محدودیت مکانی و مسافتی روبرو است؛ بلکه به دلیل عدم توانایی خروج از منزل، امکان خرید و دریافت حضوری وسایل مدنظر خود را ندارد. در چنین وضعیتی این افراد نیز می‌توانند با استفاده از داروخانه آنلاین لوازم مورد نیاز خود را سفارش داده و بدون نگرانی، در زمان مدنظر خود آن‎‌ها را دریافت نمایند. فرزندانی که گاهی فرصت کافی برای تهیه دارو‌ها و لوازم مورد نیاز والدین خود را در اختیار ندارند نیز می‌توانند با ذکر آدرس منزل والدین خود اقلام موردنیازشان را برایشان فرستاده و آرامش خیال را برایشان به ارمغان آورند.
• دسترسی به اطلاعات فروان با ورود به سایت داروخانه آنلاین؛ با ورود به سایت داروخانه اینترنتی با ارسال رایگان بی‌نسخه می‌توان در قسمت مجله بی‌نسخه با مقالات گوناگونی در خصوص سلامتی و تأثیرات مواد غذایی و یا ورزش بر سلامت انسان و موضوعات متنوع دیگر آشنا شده و بدین وسیله اطلاعات خود را در بسیاری از مباحث افزایش داده و تغییراتی را هر چند کوچک در زندگی روزمره خود ایجاد نمود. ادامه‎‌ی این تغییرات می‌تواند به بهبود وضعیت روحی و جسمی ختم شده و در نهایت کیفیت زندگی را از آنچه که در طی سال‌‎‌های گذشته تجربه می‌کردید، به شکل مؤثری افزایش دهد.
• خرید راحت‌‎تر برای افراد خجالتی؛ افراد خجالتی معمولاً در تهیه برخی از محصولات و یا حتی دارو‌های خاص مورد نیاز خود دچار مشکلات متعددی بوده و گا‌هاً از خرید آن‌‎‌ها صرف نظر می‌کنند. این درحالی است که با خرید آنلاین این مشکل به طور کلی رفع شده و فرد به راحتی و بدون هیچگونه خجالتی با در اختیار داشتن یک حریم خصوصی می‌تواند محصولات مدنظر خود را تهیه نماید.

چه محصولاتی در داروخانه‌‎‌های آنلاین در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد؟
یکی از پرسش‎‌هایی که در رابطه با خرید اینترنتی از داروخانه آنلاین مطرح می‌شود، این است که آیا می‌توان تمامی دارو‌های مورد نیاز خود را از این داروخانه‎‌ها دریافت نمود؟ در پاسخ به این سؤال باید عرض شود که اگرچه داروخانه‌‎‌های اینترنتی طیف وسیعی از لوازم و دارو‌ها را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهند، اما دریافت دارو‌های دارای نسخه که علنا امکان خرید بدون نسخه‌‎ی آن از داروخانه‎‌های حضوری نیز وجود ندارد، معمولاً امکان‌پذیر نخواهد بود. بنابراین در چنین داروخانه‌‎‌هایی تنها دارو‌های بدون نسخه، لوازم بهداشتی، آرایشی، ویتأمین‌‎‌ها، مکمل‎‌ها و تجهیزات پزشکی و محصولاتی از این قبیل موجود می‌‎باشد که فرد معمولاً بسته به نوع داروخانه مدنظر خود، با محدودیتی در انتخاب این محصولات مواجه نخواهد بود.

نکاتی در خصوص خرید از داروخانه‌‎‌های آنلاین
با ورود به اینترنت مسلماً با تعداد زیادی از وبسایت‌‎‌های عرضه‌کننده‌‎ی محصولات داروخانه‌‎ای روبرو هستید. این موضوع علیرغم این که امکان مقایسه محصولات و دسترسی به لوازم با کیفیت و قیمت بهتر را فراهم می‌‎آورد، ممکن است گاهی دردسر‌های متعددی را نیز حاصل نماید. به همین دلیل نیاز است با نکات خاصی در رابطه با خرید از داروخانه آنلاین آشنایی پیدا کنید تا بتوانید خریدی با کیفیت را حاصل کرده باشید.
• تنها به داروخانه‎‌های دارای مجوز رسمی توسط سازمان غذا و دارو اعتماد کنید.

در خرید لوازم و محصولات مدنظر خود از داروخانه آنلاین، حتماً به مورد تأیید بودن آن وبسایت از سوی سازمان غذا و دارو توجه فرمایید. چراکه برخی از وبسایت‌‎‌ها ممکن است پس از دریافت مبالغ، محصولی را نزد مشتری تحویل نداده و یا محصولات بی‌‎کیفیت و تاریخ گذشته را به آن‌‎‌ها عرضه نمایند.
• از وبسایت‎‌هایی که خدمات پشتیبانی و یا مشاوره فعالی دارند استفاده نمایید.

یکی از موضوعاتی که در مبحث خرید آنلاین همیشه حائز اهمیت است، پشتیبانی وبسایت و یا داروخانه اینترنتی از محصولات فروخته شده، پاسخگویی به مشکلات پیش آمده و یا حتی امکان انجام مشاوره در خصوص محصول مدنظر مشتری می‌‎باشد.
• به سایت‎‌هایی که به عرضه دارو‌های نسخه دار بدون دریافت نسخه می‌‎پردازند اعتماد نکنید.

متأسفانه گاهی برخی از وبسایت‌‎‌های کلاهبرداری، به عرضه‌‎ی دارو‌های متفاوتی که برای خرید حضوری آن‎‌ها به ارائه نسخه احتیاج است، می‌‎‌پردازند. این دارو‌های موجود در داروخانه آنلاین ممکن است تاریخ مصرف گذشته بوده و یا تأثیر‌گذاری چندانی نداشته باشند. از همین رو به هیچ عنوان به این سایت‌‎‌ها اعتماد نکنید.


• مقایسه‌‎ی قیمت و کیفیت محصولات.

همانند خرید حضوری، در بین داروخانه‌‎‌های آنلاین نیز ممکن است در قیمت محصولات متنوع اختلاف‎‌هایی وجود داشته باشد. از همین رو حتماً قبل از خرید یا مراجعه به وبسایت‎‌های مختلف از وجود و یا عدم وجود این اختلاف قیمت مطلع شوید تا خریدی مقرون به صرفه و با کیفیتی را از داروخانه آنلاین برای خود حاصل کرده باشید. 

• از سایت‌‎‌هایی که اطلاعات واقعی در خصوص هر محصول را ذکر می‌کنند خرید کنید.

متأسفانه گاهی برخی از وبسایت‌‎‌ها و یا داروخانه‌‎‌‎‌های آنلاین در خصوص محصولات خود، تأثیرات رویایی و یا حتی گا‌هاً غیرقابل باور را ذکر می‌کنند که این موضوع نشان‌‎دهنده‌‎ی غیرقابل اعتماد بودن این وبسایت‌‎‌ها می‌‎باشد. چراکه تنها اهدافی که توسط آن‌‎‌ها دنبال می‌شود، به فروش رساندن محصولات خود است، نه خدمت‌رسانی به مردم و عرضه‌‎ی محصولات با کیفیت.
با ذکر اطلاعات نادرست در خصوص محصولات مختلف بسیاری از افراد به سراغ خرید محصولاتی ‌می‌روند که نه تنها کاربردی برایشان ندارد، بلکه حتی ممکن است به بدتر شدن وضعیتشان نیز منجر شود. در چنین وضعیتی خریدار قطعاً دچار ضررمالی و البته بی‌اعتمادی به خرید اینترنتی از داروخانه آنلاین خواهد شد.

آیا می‌توان به داروخانه‌‎‌های آنلاین اعتماد نمود؟
بر طبق نکاتی که ذکر کردیم در صورتی‌که داروخانه آنلاین به درستی انتخاب شود و خود کاربر نیز در خصوص انتخاب و مقایسه‌‎ی محصولات مدنظر خود تلاش بیشتری انجام داده و به بررسی دقیق مشخصات ذکر شده در خصوص آن‌‎‌ها بپردازد، مطمئناً درصد امنیت خرید افزایش خواهد یافت.

درصورت تمایل به خرید از داروخانه آنلاین و غیرحضوری می‌توانید به سایت بی‌‎نسخه، عرضه‌کننده‌‎ی انواع محصولات موجود در داروخانه مراجعه نمایید. این وبسایت با ارائه دسته‌بندی‎‌های مشخص و ارائه قسمت جستجو، دسترسی به محصولات دلخواه را از میان لوازم مختلف سهولت بخشیده و با اعمال تخفیفات ویژه متناسب با روز‌های خاص سعی در ارائه خدمات متنوع‌‎تری به متقاضیان و مشتریان دارد. در صورت تمایل به ارتباط با سایت بی‌نسخه می‌توانید از آدرس binoskhe.com استفاده نمایید.