چگونه تلفظ را به هر زبانی یاد بگیریم!

منتشر شده در: ۲۰۲۲/۲/۱۰،‏ ۷:۴۱

 

اغلب مردم - تک زبانه ها و زبان دوستان - به من می گویند که اگرچه می توانید کمی به تلفظ خود کمک کنید، اما بعد از یک نقطه خاص نمی توانید کار زیادی انجام دهید و برخی افراد فقط "هدیه" دارند و برخی دیگر ندارند. . بهترین آموزشگاه ترکی استانبولی تهران

آنها این ادعا را دارند به خصوص اگر سن شما بزرگتر باشد، به خصوص اگر زبان "سخت" را انتخاب کرده باشید، و به خصوص اگر در ابتدا تلفظ صحیح را یاد نگیرید.

این یک دروغ بزرگ است.

گوش و دهان شما مانند هر چیز دیگری قابل آموزش هستند. فرقی نمی‌کند که تمایلی به یادگیری زبان دارید یا نه، «پیرمرد» یا «جوان» هستید یا هر چقدر که قبلاً آن زبان را مطالعه کرده‌اید.

تلفظ یک تمرین بدنی است. شما فقط باید حافظه عضلانی بسازید و زمان و تلاش خود را صرف کنید.

البته توجه به این نکته مهم است که بهتر است از همان ابتدا روی تلفظ کار کنید. رفع هر گونه اشتباه یا عادت بد بعداً می تواند بسیار دشوار باشد.

با این حال، حتی اگر ماه ها یا سال ها در یادگیری یک زبان عمیق هستید - جای نگرانی نیست. شما هنوز هم می توانید روی بهبود لهجه خود کار کنید و نتایج عالی بگیرید!

همچنین لازم به ذکر است که داشتن لهجه خارجی خوب است. اگر نمی خواهید، لازم نیست لهجه خود را بهتر کنید! تا زمانی که مردم بتوانند شما را درک کنند، شما کار شگفت انگیزی می کنید.

اگر می خواهید لهجه خود را بهتر کنید، این مقاله به شما کمک می کند!

نکات، ترفندها و پیوندهایی به راهنماهایی در اینجا وجود دارد که به شما در تلفظ شما به هر زبانی کمک می کند.

اولین چیز: گوش خود را آموزش دهید.

صادقانه بگویم، وقتی شروع به یادگیری آلمانی کردم، هر چقدر هم که تلاش کردم نمی توانستم تفاوت بین برخی صداها را بشنوم.

به عنوان مثال ü و u در اکثر کلمات دقیقاً یکسان به نظر می رسید.

با این حال، در نهایت، پس از تمرین بسیار، به نقطه ای رسیدم که نه تنها می توانستم آن صداهای مختلف را تشخیص دهم، بلکه خودم شروع به تقلید از آنها کردم.

رسیدن به نقطه ای که حتی می توانید تفاوت صداها را بشنوید اولین گام در بهبود تلفظ شماست.

این اشتباه را مرتکب نشوید که اگر اکنون نتوانید تفاوت را بشنوید، هرگز نخواهید شنید. *این درست نیست!!*

می توانید گوش خود را تمرین دهید. بهترین آموزشگاه زبان آلمانی تهران

من انجام دادم و تعداد زیادی دیگر را نیز دیده ام که این کار را انجام می دهند!

با این حال، قبل از شروع کار بر روی تلفظ، مهم است که مطمئن شوید که اجازه ندهید قوانین املا و تلفظ زبان مادری شما به اینجا منتقل شوند.

حرف "r" را به زبان اسپانیایی نخوانید و فکر کنید که برای مثال چیزی شبیه "r" سخت آمریکایی-آمریکایی به نظر می رسد.

مغز خود را آموزش دهید تا حروف یا کاراکترها را در زبان مقصد خود ببیند و آنها را با صداهای آن زبان هدف جفت کنید.

این صداها را با زبان مادری خود مقایسه یا مرتبط نکنید! شاید مقایسه کردن در موارد خاص کمک کند، اما فقط در درازمدت به شما آسیب می رساند.

به این زبان جدید به عنوان مجموعه ای کاملاً جدید از صداهایی که در حال یادگیری هستید فکر کنید. مطمئناً، برخی ممکن است شبیه (یا مشابه) صداهایی که قبلاً می‌شناسید به نظر برسند، اما آنها برای زبان جدید شما منحصر به فرد هستند و همیشه باید با آنها رفتار کرد.

هنگامی که مغز خود را به این روش آماده کردید، وقت آن است که به آموزش گوش خود بپرید!

بهترین و واضح ترین راه این است که گوش خود را تا حد امکان در معرض این صداهای مختلف قرار دهید.

این یکی از دلایلی است که چرا غوطه وری کامل و حرکت به کشوری که زبان شما در آن صحبت می شود به شما کمک می کند آن زبان را خیلی سریع یاد بگیرید.

اگر نمی توانید وسایل خود را جمع کنید و برای غوطه وری کامل به کشور جدیدی نقل مکان کنید، جای نگرانی نیست. شما هنوز هم می توانید یک کار عالی از اتاق نشیمن خود انجام دهید!

هدف تقلید از احاطه شدن با این زبان است، همانطور که اگر در جایی زندگی می‌کردید که به آن صحبت می‌شود، این کار را می‌کردید.

به موسیقی، رادیو و پادکست ها به زبان مقصد خود گوش دهید. برنامه های تلویزیونی، مستند و فیلم را در TL خود تماشا کنید. گوش دادن به کتاب های صوتی و صوت مقالات یا هر متن. و غیره.

گزینه ها بی پایان هستند.

هر چیزی که به زبان مادری خود مصرف می کنید می تواند (و باید) در زبان مقصد شما مصرف شود.

برای آموزش گوش خود، فقط روی محتوای صوتی به آن زبان تمرکز کنید.

همچنین در صورت امکان، بهتر است با یک معلم خصوصی در اینجا کار کنید.

شما می توانید هر زبانی را در italki یاد بگیرید، نه فقط اسپانیایی! آنها تقریباً به هر زبانی که بخواهید یاد بگیرید، معلمان تقریباً بی پایانی دارند.

به عنوان مثال، استفاده از سایتی مانند italki، حتی اگر فقط برای چند درس در ابتدا بر روی تلفظ شما کار کند، واقعاً می تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. از آنها بخواهید روی آموزش گوش شما برای شنیدن تفاوت بین صداها کار کنند. از آنها بخواهید کلمات مشابهی را به زبان بیاورند و در درک همه تفاوت ها تمرین کنند.

italki یکی از وب سایت برای یادگیری زبان است و فقط یک منبع زبان عالی برای استفاده در هنگام یادگیری زبان است. به راحتی بر اساس برنامه، سطح، بودجه و غیره شما قابل تنظیم است.