گرمایش از کف یا شوفاژ؟

منتشر شده در: ۲۰۲۴/۳/۵،‏ ۱۰:۴۷

گرمایش از کف یا شوفاژ؟

 

شاید برای شما هم سوال باشد که کدام یک بهتر است؟گرمایش از کف یا رادیاتور؟ با خواندن این مقاله به بررسی معایب و مزایای هریک می پردازیم.

با بررسی معایب ومزایای هریک در زمان انتخاب سیستم گرمایشی برای منزل یا محل کار، روش درستی را انتخاب می نمایید.

 

در ابتدا می توان گفت گرمایش از کف سطح ایده آلی از گرما را در کل فضا حفظ می کند، بدون نقاط گرم و سرد و پخش یکنواخت گرما. گرمایش از کف همچنین رطوبت طبیعی یک اتاق را حفظ می کند، در حالی که همرفت هوای گرم رادیاتور باعث کاهش رطوبت می شود که می تواند باعث ایجاد احساس خفگی در ناحیه گرم شود

مزیت اصلی گرمایش از کف:

گرمایش از کف تا 35 درصد کارآمدتر از سیستم های گرمایش سنتی مانند رادیاتورها یا شوفاژها می باشد.

سیستم‌های گرمایش مرکزی با استفاده از رادیاتور تقریباً صد سال است که بدون تغییر باقی مانده‌اند و به همین دلیل، این سیستم‌ها به اندازه گذشته در گرم کردن خانه کارآمد نیستند. سیستم های گرمایش از کف از فناوری گرمای تابشی برای گرم کردن اتاق به روشی بسیار سازگار با محیط زیست و کم مصرف استفاده می کنند. گرمایش تابشی یک اتاق را از زمین گرم می کند و مستقیماً اشیا و افراد موجود در فضا را گرم می کند، برخلاف گرمایش مرکزی که از گرمایش همرفتی برای گرم کردن هوای فضا استفاده می کند. این فرآیند در مقایسه با رادیاتورهای سنتی، اتلاف گرما را کاهش می‌دهد و انرژی کمتری را برای رسیدن به دمای مطلوب بهینه مصرف می‌کند - مصرف انرژی را تا 35 درصد کاهش می‌دهد.

شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که چگونه می توان سیستم گرمایش از کف را پیاده سازی کرد. حتما به شما پیشنهاد میی کنیم این مقاله را مطالعه نمایید. مسلما در این بین متوجه شدید که خرید قطعات و لوله و اتصالات برای پیاده سازی گرمایش از کف بسیار مهم می باشد که برای اینکه خیال تان از بابت کیفیت و قیمت قطعات راحت باشد حتما از این فروشگاه خرید نمایید.

 

مقایسه دو سیستم گرمایشی از نظر ایجاد گرما در فضا

هوای گرم شده توسط رادیاتور به سمت سقف بالا می رود و هنگامی که این هوای گرم خنک شد، به سطح زمین می رسد تا دوباره با همرفت رادیاتور گرم شود. این امر باعث ایجاد جریان هوای سرد و گرم و به ناچار نقاط سرد و گرم در خانه شما با احتمال گرم شدن بیش از حد و گرمای کم می شود. گرمایش از کف سطح ایده آلی از گرما را در کل فضا حفظ می کند، بدون نقاط گرم و سرد و پخش یکنواخت گرما.

گرمایش از کف همچنین رطوبت طبیعی یک اتاق را حفظ می کند، در حالی که همرفت هوای گرم رادیاتور باعث کاهش رطوبت می شود که می تواند باعث ایجاد احساس خفگی در ناحیه گرم شود. افزایش دمای هوا از طریق گرمایش معمولی می تواند باعث ناراحتی و گرمای بیش از حد شود که به نوبه خود باعث کاهش سطح اکسیژن و در نهایت مشکلات تنفسی در صورت گرم شدن هوا می شود. گرمایش از کف تابشی گرما را در جایی که لازم است فراهم می کند و خطر گرمای بیش از حد را کاهش می دهد و می توان در یک جمله چنین گفت: گرمایش از کف، خانه شما را راحت تر و گرم تر می کند. 

مقایسه دو سیستم گرمایشی از نظر هزینه

اگر بخواهیم از نظر هزینه ای این دو را مقایسه کنیم باید چنین گفت: گرمای بیش از حد و گرمای کمتری که معمولاً توسط رادیاتورها ایجاد می شود منجر به روشی ناکارآمد برای گرم کردن خانه شما می شود و می تواند هزینه قبوض گرمایش شما را به طور چشمگیری افزایش دهد. گرمایش از کف می تواند هزینه های جاری کمتری نسبت به سیستم های گرمایش مرکزی داشته باشد و صدها هزار تومان در سال صرفه جویی کند.

شما می توانید با نصب عایق و استفاده از ترموستات های چند منطقه ای هوشمند برای کنترل سیستم، فناوری صرفه جویی در هزینه گرمایش از کف را افزایش دهید. عایق بندی پاسخگویی گرمکن های کف را بهبود می بخشد و تضمین می کند که گرمای تولید شده توسط سیستم از فضا خارج نمی شود و سطح اتلاف حرارت را در خانه شما کاهش می دهد که به نوبه خود باعث کاهش اتلاف انرژی و در نتیجه مصرف انرژی می شود.

ترموستات‌های هوشمند عملکرد انرژی را با اطمینان از گرم شدن تنها فضاهایی که نیاز به گرم کردن دارند، بهبود می‌بخشند - معمولاً به عنوان «گرمایش منطقه‌ای» شناخته می‌شوند. گرمایش از کف به شما امکان می دهد خانه خود را به صورت اتاق به اتاق گرم کنید، با یک ترموستات که هر منطقه خاص را کنترل می کند که کارایی آن را تا حد زیادی بهبود می بخشد. با این حال، سیستم‌های رادیاتور معمولی، بر اساس یک ترموستات مرکزی، تمایل دارند در کل خانه به یکباره گرم شوند. این امر بسته به محل ترموستات می تواند باعث گرم شدن بیش از حد و گرمای کمتر شود و نسبت به گرم کردن مناطق جداگانه کارایی کمتری دارد. فن آوری هوشمند ما همچنین عملکرد گرمای خودکار را تسهیل می کند.

مقایسه دو سیستم گرمایشی از نظر طراحی

سیستم های رادیاتور به لوله کشی قابل مشاهده نیاز دارند که می تواند طراحی داخلی خانه شما را مختل کند و در صورت لزوم فضای دیوار اختصاص داده شود. این امر به ویژه در فضاهای کوچک مانند حمام که هر اینچ اهمیت دارد، بسیار مشکل ساز می شود. اما گرمایش از کف رویای یک دکوراتور است زیرا هیچ فضای دیوار یا کفی را اشغال نمی کند زیرا منبع گرما در خود کف است. همچنین قرار دادن مبلمان را محدود نمی کند و آزادی کامل طراحی را می دهد و به شما امکان می دهد خانه رویایی خود را بدون محدودیت طراحی کنید.

 

مقایسه دو سیستم گرمایشی از نظر نگهداری

بر خلاف سیستم های گرمایش مرکزی، گرمایش از کف به نگهداری زیادی نیاز ندارد. پس از نصب، طیف وسیعی از سیستم‌های گرمایش از کف می‌توانند گرمای پایدار و بدون استرس را بدون نیاز به سرویس به خانه یا محل کار شما ارائه دهند .

آیا می توانم رادیاتور خود را با گرمایش از کف تعویض کنم؟

بله، تو میتونی. گرمایش از کف یک راه حل عالی برای گرمایش خانه های نوساز و پروژه های نوسازی می باشد.

در پایان مقاله می خواهم مشاورین و کارشناسان متخصص در این زمینه را به شما معرفی کنم که به صورت رایگان به شما مشاوره می دهند و در پیاده سازی گرمایش از کف و خرید بهترین برند رادیاتورها به شما راهنمایی می نمایند.

شرکت مهندسی کهکشان پیمای سپاهان : بزرگترین شرکت تاسسیسات در ایران.

 

.