فیلم سینمایی برای آموزش زبان آلمانی

منتشر شده در: ۲۰۲۲/۸/۳،‏ ۱۲:۵۱

فیلم سینمایی برای آموزش زبان آلمانی

 

دانستن لهجه های محلی و بومی کلید درک زبان آلمانی است. جایی که بین 50 تا 250 گویش وجود دارد، بهتر است استفاده آنها را شروع کنید (به آنها عادت کنید!) این یک روش روزانه برای استفاده از گوش برای یادگیری آلمانی از طریق موسیقی است. اما راه مورد علاقه اکثر زبان آموزان برای یادگیری آلمانی واقعی, فیلم های آلمانی است. این مقاله در ادامه سری نکات جالب یادگیری زبان آلمانی است که در آن ۸ ویدیوی عالی برای تقویت زبان آلمانی شما به عنوان یک بومی معرفی می‌کنیم. می توانید ویدیوها را از یوتیوب یا سایر وب سایت ها دانلود کنید.

چرا باید آلمانی را با استفاده از فیلم یاد بگیریم؟

این خیلی ساده است، در اینجا ۳ دلیل وجود دارد:

  1. فیلم ها سرگرم کننده و جذاب هستند. می توانید آنها را برای زمانی که خیلی خسته هستید و نمی توانید کاری انجام دهید (مثلاً صحبت کردن به زبان خودتان یا انجام فلش کارت) رزرو کنید. مثل این است که ساده ترین تمرینات را تا آخر انجام دهید، زمانی که انرژی کمتری دارید.
  2. فیلم ها نیز تمایل به استفاده از زبان مکالمه طبیعی آلمانی دارند.
  3. فیلم ها همچنین راهی عالی برای دسترسی به زبان های فرهنگی هستند. صحبت کردن در مورد یک فیلم محبوب راهی عالی برای ارتباط با دوستان آلمانی است.

پس همین حالا کتاب های Hochdeutsch را رها کنید و یکی از فیلم های آلمانی زیر را شروع کنید! آنها فیلم هایی مطمئن هستند و شما متوجه خواهید شد که چقدر جذاب هستند.

نکاتی که باید قبل از یادگیری با فیلم بدانید:

در واقع باید گفت که ما سطح این فیلم ها را با توجه به سطح شما انتخاب کرده ایم و از دیدن آن ها اذیت نخواهید شد و حتما تا آخر فیلم را تماشا خواهید کرد. با تماشای این فیلم ها علاوه بر یادگیری لغات و اصطلاحات بسیار، با نکات ریز اخلاقی و فرهنگی کشورهای آلمانی زبان آشنا خواهید شد. بهتر است بگوییم اگر می‌خواهید مهارت شنیداری خود را ارتقا دهید و به نوعی خود را به آلمانی ها متصل کنید، بهترین راه این است که بنشینید و فیلم های آلمانی را تماشا کنید.

  1. این فیلم ها را فقط با زیرنویس آلمانی تماشا کنید (اگر واقعا مبتدی هستید برای اولین بار با زیرنویس فارسی تماشا کنید(
  2. هر فیلم را حداقل دو بار تماشا کنید. برای بار دوم فیلم را بدون زیرنویس ببینید (اگر واقعا مبتدی هستید برای بار دوم فیلم را با زیرنویس آلمانی ببینید(
  3. پرکاربردترین کلمات و جملات را بنویسید و بعداً بخوانید به زبان بدن و نحوه تلفظ کلمات و صداها توجه کنید. سعی کنید قسمت هایی از فیلم را مکث کنید و جملات گفته شده را با صدای بلند با خودتان تکرار کنید
  4. به زبان شخصیت ها توجه کنید: به نحوه استفاده از کلمات، دستور زبان و عبارات گوش دهید.
  5. به افراد داخل فیلم توجه کنید: به لهجه ها و عامیانه با دقت گوش دهید. تفاوت بین نحوه صحبت کردن افراد و آنچه در مورد جایگاه خود در جامعه به شما می‌گویند را تشخیص دهید. به عبارت دیگر، چه کسی به طور حرفه ای آلمانی صحبت می‌کند؟ چه کسی عامیانه صحبت می‌کند؟ می‌تواند در مورد مردم و فرهنگ آنها چیزهای زیادی به شما بیاموزد.
  6. ویدیوهای ساده تر و جذاب تر را انتخاب کنید: اگر ویدیوها و دیالوگ های آنها دشوار باشد، در یادگیری مشکل خواهید داشت زیرا از سرعت بالای صحبت کردن، کلمات و عبارات ناآشنا و عدم یادگیری دلسرد خواهید شد.
  7. ترجیحاً یک فرهنگ لغت داشته باشید: یک فرهنگ لغت آفلاین را روی تلفن خود نصب کنید (ما به شما Google Translate Offline را پیشنهاد می کنیم) و کلمات یا عباراتی را جستجو کنید که بیشتر استفاده می‌شوند و معنی آنها را نمی‌فهمید (اگر آنها را یادداشت کنید بهتر است!(

اگر هیچ یک از موارد بالا را انجام نمی‌دهید، اشکالی ندارد زیرا این ویدیوها ناخودآگاه چیزهای مهمی را به شما آموزش می‌دهند. اما رعایت موارد فوق باعث افزایش یادگیری شما می‌شود.

۱فیلم Jojo rabbit 2019

در جریان جنگ جهانی دوم، یک پسر نوجوان آلمانی متوجه می‌شود که مادرش یک دختر یهودی را قایم کرده است و این مسئله به مشکلی بزرگ در رابطه او با مادرش تبدیل می‌شود. جوجو خرگوشه فیلمی کمدی، درام و جنگی، محصول سال ۲۰۱۹ کشور آمریکا به کارگردانی تایکا وایتیتی است. بازیگرانی چون رومن گریفین دیویس، توماسین مک‌کنزی، اسکارلت جوهانسون، تایکا وایتیتی، سم راکول، ربل ویلسون، آلفی آلن و استیون مرچنت در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم جوجو خرگوشه که براساس کتاب آسمان‌های محصور به قلم کریستین لوننس ساخته شده، نخستین بار در چهل و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به نمایش درآمده و سپس در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۱۹ به روی پرده سینماهای آمریکا رفته است. جوجو خرگوشه در جشنواره‌های مختلف افتخارات متعددی را بدست آورده که از میان آنها می‌توان به نامزدی دریافت شش جایزه اسکار و دو جایزه گلدن گلوب اشاره کرد.

_2 نوار سفید Das weiße Band 2009

یکی از مشهورترین مدیران اروپایی، میشائیل هانکه، این تصویر بی‌رحمانه از مذهب، اقتدار و خشونت را در شهری کوچک در شمال آلمان در اوایل دهه 1910 ترسیم می‌کند. سلب مسئولیت: این فیلم را در روز بارانی تماشا نکنید! تاریکی فیلم بر جامعه و خانواده، اگرچه زیبا و قدرتمند است، اما تماشای آن دشوار است.

 

با این حال، اگر به دنبال فیلمی هستید که قدرت را نشان دهد، نوار سفید آن را به شما نشان می‌دهد زیرا شما را از طریق مجموعه‌ای از رویدادهای غیرقابل توضیح که در این دهکده کوچک پروتستانی آغاز شد، هیجان زده می‌کند. این فیلم همچنین برای دانشجویان زبان آلمانی مناسب است، زیرا بازیگران به آرامی و واضح و در مورد موضوعاتی صحبت می‌کنند که به راحتی قابل پیگیری است.

_3 فیلم Snowflake 2017

برف دانه ۲۰۱۷پس از کشته شدن یک فروشنده مواد مخدر، زنجیره ای از وقایع رخ می‌دهد و دعوای بزرگی بین چندین باند تبهکار رخ می‌دهد که کل شهر را درگیر می کند، نیروی پلیسی که به شدت ناتوان است، تصمیم می‌گیرد تا... این فیلم پر از اصطلاحات روزمره آلمانی است. که لحن آن بسیار ساده و کندتر از سایر فیلم های آلمانی زبان است و برای یادگیری آلمانی ایده آل است.

۴_فیلم Sauerkrautkoma 2018

 

یک فیلم کمدی با عبارات و اصطلاحات روزمره آلمانی که نه تنها شما را می‌خنداند بلکه جملات را بسیار واضح می‌کند. فرانس به عنوان یک افسر پلیس در دفتر خود احساس راحتی می‌کند. اما او به طور ناگهانی به مونیخ منتقل می‌شود که اصلا با روحیه او سازگار نیست. با این حال، گرفتن یک پرونده جنایی به فرانس کمک می‌کند تا با شرایط جدید خود کنار بیاید و…

۵_ریوانچ Revanche 2008

تعیین سطح رایگان زبان آلمانی

یک فیلم دیگر برای شما هواداران آلمانی اتریشی! اگر می‌خواهید احساس خوبی در مورد آنچه در آلمان در سرزمین Schnitzel و strude در انتظار شماست احساس خوبی داشته باشید. از آنجایی که به موضوعاتی مانند گناه، رستگاری و سرنوشت می‌پردازد، این فیلم شما را در لبه صندلی خود نگه می‌دارد و به شما نگاهی اجمالی به اتریش می‌دهد که هرگز نمی‌توانید ببینید!

۶_سریال Extra german

این بهترین سریالی است که می‌توانید برای یادگیری آلمانی داشته باشید. این سریال یکی از پرطرفدارترین سریال های آموزش زبان آلمانی است که تاکنون ساخته شده و سازنده آن شبکه معروف extr@i می‌باشد که علاقه‌مندان به سریال های آموزش زبان حتمآ با محصولات دیگر این شرکت از جمله سریال آموزش زبان انگلیسی Extra English آشنایی دارند.

 

داستان این سریال در رابطه با ۴ دوست با نام های Sascha, Anna, Nic و Sam است که Nic و Sam اهل امریکا و Sascha و Anna اهل برلین هستند و هر یک برای تحصیل، کار و … به کشور آلمان سفر کرده‌اند که در یک خانه با هم زندگی می‌کنند. همچنین درک این افراد از زبان آلمانی بسیار ابتدایی که در طول این مجموعه با بوجود آمدن حوادث بسیار جالبی که برایشان اتفاق می‌افتد بر زبان آلمانی تسلط بیشتری پیدا می‌کنند.

۷_مستند جنگل باستانی The Ancient Woods 2017

 

این مستند به صورتی گویا، آرام و گیرا، واژگان و ساختارهای گرامری زیادی را در قالب یک مستند زیبا به شما آموزش خواهد داد. جنگل باستانی ، فیلمی مستند محصول سال ۲۰۱۷ به کارگردانی مینداگوس سورویلا می‎باشد. این فیلم مستند درباره‎ی طبیعت است که بینندگان خود را به ماجراجویی بی‌پایان از دشت‌ها و غار گرگ‌ها تا لانه‎ی لک‌لک‌های سیاه و اعماق آب‌های زیر جنگل می‎برد و…

۸_فیلم Berlin Falling 2017

این فیلم جذاب و لذت بخش در حالی وقایع تاریخی حادثه دیوار برلین را پخش میکند که در خلال آن با بسیاری از اصطلاحات تاریخی که از نگاه آلمان ها مهم هستند آشنا می‌شوید. وقتی فرانک به آندریاس پیشنهاد سفر به برلین میدهد، او میپذیرد اما خبر ندارد سفری پر از اتفاقات مختلف در پیش دارد…

این ۸ فیلم برتر، جزو فیلم هایی هستند که ما در وبسایت استاد خانی برای شما تدارک دیده‌ایم، شما با این فیلم ها میتوانید به تقویت زبان آلمانی خود کمک کنید، بعد از خواندن این مطلب، حتما نظرات خود را در قسمت نظرات، با ما به اشتراک بگذارید.