ژنتیک در افزایش قد چند درصد اثر دارد؟

منتشر شده در: ۲۰۲۲/۸/۶،‏ ۱۱:۰۰

ژنتیک در افزایش قد چند درصد اثر دارد؟

 

بسیاری از ما فکر می کنیم که افزایش قد فقط به ژنتیک بستگی دارد و اگر ژن خوبی نداشته باشیم دیگر شانسی برای داشتن قدی بلند نداریم. خیر اینطور نیست، ژنتیک فقط بخشی از قد مارا تشکیل می دهد و عوامل مهم دیگر هم روی افزایش قد تاثیر دارند که در ادامه ای این مطلب برای شما راجع به این موارد صحبت می کنیم پس لطفا تا انتها همراه ما باشید.

آیا ژنتیک باعث بلند قدی و کوتاه قدی میشود؟

آیا ژنتیک همه چیز است؟

ژنتیک می تواند باعث شود که شما سرعت رشد خوبی داشته باشید یا اینکه شما تا چه قدی می توانید بلند شوید اما نمی تواند باعث این باشد که شما افزایش قد نداشته باشید و نتوانید بلند قد شوید. دی ان ای هر فرد ایرانی به اندازه ای بلند هست که شما بتوانید به قد بالای 180 در مردان و بالای 170 در زنان برسید پس اگر شما قد خوبی ندارید دلیل بر این نیست که ژنتیک خوبی ندارید بلکه به خاطر این است که از حداکثر پتانسیل بدن خود برای افزایش قد استفاده نکرده اید. عوامل زیادی وجود دارد که با رعایت نکردن آنها می توانید افزایش قد خود را متوقف کنید و با انجام دادن آنها روند افزایش قد خود را تسریع کنید. شما با بازدید از صفحه اینترنتی وان قد می توانید مقاله های علمی راجع به ژنتیک مطالعه کنید و این موضوع که ژنتیک تنها دلیل افزایش قد نیست را بهتر درک کنید. در ادامه مطلب می توانید مواردی که همراه با ژنتیک روی افزایش قد تاثیر مثبت یا منفی دارند را ببینید.

بدون کمک گرفتن از ژنتیک می توان افزایش قد داشت؟

همانطور که گفتیم ژنتیک تنها دلیل بلند قدی و کوتاه قدی شما نیست و موارد زیادی همراه با ژنتیک در این تغییر تاثیر گذار هستند. تغییرات بدن انسان بیشتر ناشی از ذهن و ناخودآگاه است پس داشتن ذهنی سالم به شما کمک های فراوانی می کند. خواب و خوراک و روتین روزانه از جمله دلایلی هستند که فرم بدن شما و نحوه رشد شما را مشخص می کنند که در ادامه مطلب به صورت اختصاصی به هر کدام از این دلایل ورود می کنیم و تاثیر آنها در افزایش قد را برای شما شرح می دهیم.

1. خواب

خواب کافی در طول شب و در زمان مناسب از اصلی ترین دلایل داشتن رشد قدی مناسب یا عدم رشد قد عادی برای یک فرد است. هورمون های رشد همراه با صفحات رشد در هنگام خواب فعالیت بیشتری دارند و اگر شما یا فرزند شما خواب کافی در طول شب نداشته باشید از تمام پتانسیل هورمون های رشد خود استفاده نمی کنید. مغز انسان خواب و فعالیت بدن را همراه با شب و روز محل زندگی شخص هماهنگ می کند پس شما یا فرزند شما یا هر شخصی که در دوره رشد است و هورمون های فعال دارد باید از خواب کافی در طول شب برخوردار باشد.

2. شرایط محیطی

شرایط محلی تاثیر چندانی روی افزایش قد ندارند ولی بی تاثیر هم نیستند. برای مثال اگر محل زندگی شما در معرض نور خورشید نیست شما کمبود ویتامین دی پیدا می کنید که یکی از ضروریات افزایش قد است. اگر محل زندگی شما آپارتمانی باشد و شما فعالیت فیزیکی چندانی نداشته باشید به طور قطع از لحاظ فیزیکی بدن مناسبی برای افزایش قد نخواهید داشت. البته این مشکلات حل شدنی هستند و شما برای جبران این موارد کافی است روزانه چند ساعت را خارج از خانه مشغول ورزش و پیاده روی مقابل نور خورشید باشید.

3. ورزش

ورزش از لازمه های افزایش قد است که شما باید از دوران کودکی شروع به انجام دادن آن کنید تا هم بدنی سالم داشته باشید و هم هورمون ها و صفحات رشد خود را تقویت کنید. ورزش های والیبال و شنا و بسکتبال گزینه های بسیار خوبی برای افزایش قد شما یا فرزند شما هستند زیرا این ورزش ها روی حرکات کششی افزایش قد طبیعی تمرکز دارند که از لازمه های افزایش قد است. همچنین شما می توانید از صفحه اینترنتی وان قد (از این لینک: https://1ghad.com/stretching-movements-increase-height/) آموزش ورزش های کششی که مناسب افزایش قد هستند را مشاهده کنید و به افزایش قد خود کمک کنید.

4. خوراک روزانه

تاثیر خوراک در افزایش قد

خوراک روزانه شما باید سرشار از ویتامین های k ،a ،b ،d و پروتئین ها باشد. افزایش قد و فعالیت صفحه های رشد وابسته به مواد مغذی دریافتی شما از خوراک روزانه است. کلسیم مهم ترین دلیل افزایش قد است که استخوان های شما به آن نیاز دارند پس سعی کنید با مصرف شربت های کلسیم یا شیر که سرشار از کلسیم هستند به بدن خود کمک کنید.

روش های افزایش قد بدون توجه به ژنتیک

با مطالعه مطالب بالا متوجه شده اید که افزایش قد به صورت قطع به ژنتیک مربوط نیست و هر شخصی شانس و توانایی افزایش قد در هر سنی را دارد. پیشنهاد ما به شما پکیج افزایش قد سایت گروتالر داینامیک را می دهیم که در هنگام استفاده از آن می توانید نشانه های افزایش قد را احساس کنید. این پکیج شما را با برنامه های ورزشی و روش های افزایش قد روز مانند سابلیمینال ذهن و متد گرو تالر داینامیک تبدیل به یک شخص خوش استایل و بلند قد می کند.