بهترین افزونه ها برای طراحی سایت خرید بلیط هواپیما

منتشر شده در: ۲۰۲۲/۸/۱۱،‏ ۱۳:۳۴

بهترین افزونه ها برای طراحی سایت خرید بلیط هواپیما

افزونه مناسب در یک سایت می تواند تمامی اجزای یک سایت را به یکدیگر متصل سازد بطوریکه روح یک سایت به افزونه آن بستگی دارد. در صورتی که می خواهید بازدید سایت شما افزایش یابد و بتوانند ارتباط لازم را با اجزای وب سایت شما پیدا کنند، باید افزونه درستی را برای سایت خود انتخاب کنید.

ما در ادامه از موضوعاتی همچون افزونه های مختلف برای طراحی سایت خرید بلیط هواپیما صحبت می کنیم و توضیح خواهیم داد که آیا برای ساخت سایت های بزرگی همچون سایت رزرو بلیط هواپیما می توان از وردپرس و افزونه های آن استفاده کرد؟ معمولا طراحان سایت به دلیل راحتی طراحی سایت فروش بلیط هواپیما با استفاده از وردپرس، از آن برای شروع کار خود استفاده می کنند، اما باید بدانید این موضوع دارای ایرادات بسیار زیادی است.  در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

بهترین افزونه های سایت بلیط هواپیما

آیا از وردپرس برای طراحی سایت های خرید بلیط هواپیما استفاده کنیم؟

 سایت های بلیط هواپیما دارای ظاهر خاصی هستند و باید برای طراحی افزونه آن ها توسط تیم برنامه نویس، ساعت ها کدنویسی انجام شود تا بتوانند خطاهای احتمالی که سایت ممکن است با آن برخورد کند را رفع نمایند. همچنین سایت های وردپرسی به دلیل اینکه برای اضافه کردن امکانات نیازمند نصب افزونه ها هستند معمولا مشکلاتی در زمان کار با آن ها ایجاد می شود.

یکی از مشکلات رایج افزونه طراحی سایت بلیط هواپیما با وردپرس این است که در زمان اضافه کردن افزونه ها اگر توجه کافی به انتخاب آن ها نداشته باشید، تمامی آن ها با یکدیگر تداخل پیدا می کنند. برای پیدا کردن منشا این مشکل شاید مجبور شوید بسیاری از افزونه های سایت خود را پاک کنید و از ابتدا مراحل نصب را انجام دهید که باعث می شود زمان زیادی را برای نصب آن ها صرف کنید که این موضوع می تواند برای شروع ساخت یک سایت بسیار عذاب آور باشد.

صفحات یک سایت خرید بلیط هواپیما چه امکاناتی باید داشته باشد

همانند سایت های برتر فروش بلیط هواپیما سایت شما نیز باید از برخی امکانات برخوردار باشد. این امکانات در ویژگی هایی خلاصه خواهد شد که نیاز کاربر را کاملا رفع کرده و کاربر برای پیدا کردن پاسخ یا خدمتی که میخواهد، نیازی به سایت دیگری نداشته باشد. برخی امکانات سایت های برتر خرید بلیط هواپیما به شرح زیر است:

افزونه های خرید آسان بلیط در طراحی سایت خرید بلیط هواپیما

شما باید در هنگام طراحی سایت خرید بلیط هواپیما  امکاناتی را فراهم کنید که کاربر در مراحلی که باید برای خرید بلیط هواپیما خود طی کند دچار سردرگمی نشود و به راحتی و بدون اینکه بخواهد زمانی صرف کند در جریان مراحل خرید قرار بگیرد.

به این منظور شما می توانید یک آیکون طراحی کنید که کاربر زمانی که روی آن کلیک می کند یا موس را روی آن نگه می دارد، توضیحاتی مربوط به مراحلی که باید طی کند به او داده شود. برای افزونه های طراحی سایت خرید بلیط هواپیما باید ازآن مواردی استفاده کنید که امکان به کار بردن جملات خبری یا توضیحی را برای شما فراهم آورد.

افزونه مناسب با امکان پرسیدن سوال و تماس با پشتیبانی

سایتی که طراحی کردیم  اگر بتواند به تمامی ابهامات کاربر بپردازد باز هم نمی توانیم ادعا کنیم سوالی برای کاربران پیش نخواهد آمد و تمامی سوالات مسافر را پاسخ داده است. باید در سایت خود همانند سایت های برتر فروش بلیط هواپیما یک مشاوره آنلاین داشته باشید که کاربر سوالات خود را مطرح کند.

 البته مورد بسیار مهمی که فروش بلیط های یک سایت را بیشتر می کند سرعت پاسخگویی پشتیبان به سوال های کاربر است. کاربر هر چه سریعتر جواب سوال های خود را در خصوص بلیط یا یک خدمت دریافت کند، انتظار بیشتری از سرعت او در خرید نیز می توانید داشته باشید. این یکی از نکات مهم در بهترین سایت خرید بلیط هواپیما می باشد.

یکی از بهترین افزونه ها برای طراحی سایت بلیط هواپیما که برای چت آنلاین وجود دارد و شما می توانید برای طراحی سایت خود از آن استفاده کنید، افزونه چت آنلاین Support Board می باشد. این افزونه که برای سایت های وردپرسی عرضه شده است به راحتی از سایت های فروش افزونه قابل خریداری است و می توانید از آن در صورتی که سایتی وردپرسی دارید، استفاده کنید.

پشتیبانی سایت بلیط هواپیما

توضیحات ساده برای اختلاف قیمتی هر ایرلاین

کاربر حق دارد بداند که اختلاف قیمت های ایجاد شده به چه منظور هستند و مخصوصا وقتی سایت شما یک سایت نوپا می باشد، هر چقدر شفاف تر بتوانید برای کاربر موضوعات را ساده سازی کنید، اعتماد سازی بیشتری در خوانندگان سایت خود به وجود آورده اید، افزونه طراحی سایت بلیط هواپیما خود را طوری انتخاب کنید که ویژگی های اینگونه داشته باشد.

با افزونه مناسب، مسافر را از جمع آوری مستندات آسوده کنید

پس از اینکه کاربر بلیط خود را خریداری کرد و یا خدمتی از سایت شما را برگزید کد رهگیری این خدمات و کد رهگیری پرداخت او را داخل صفحه پروفایل شخصی کاربر قرار دهید تا بتواند به راحتی بدون اینکه نیاز باشد از آن صفحه اسکرین بگیرد در دست داشته باشد. اینگونه کاربر به راحتی و بدون داشتن استرس می تواند به سایت شما اعتماد کند و شما را در ذهن خود به شرکتی تبدیل کند که خواستار آرامش کاربران سایت خود هستید.

افزونه Profile Builder Pro یکی از افزونه هایی است که می توانید از سایت های فروش افزونه خریداری کنید. این افزونه برای شما یک پروفایل حرفه ای را خواهد ساخت تا کاربران بتوانند برای خود یک پنل کاربری مناسب داشته باشند. فیلد های پنل کاربری را نیز در این افزونه می توانید با سلیقه خود تغییر دهید.

غیر از افزونه طراحی سایت بلیط هواپیما، قالب آن چگونه باید باشد

 قبل از اینکه توضیحات خود را شروع کنیم باید بگوییم که انتخاب قالب بهترین سایت خرید بلیط هواپیما بسیار می‌تواند بر روی سئو سایت و سرعت سایت شما تأثیرگذار باشد پس باید انتخابی کاملاً هوشمندانه و تخصصی برای آن داشته باشید. شما می‌توانید از قالب‌های رایگانی همچون قالب‌های wordpress  استفاده کنید اما استفاده از قالب‌های وردپرسی برای طراحی سایت بلیط هواپیما نمی‌تواند زیاد منطقی باشد!

یکی از قالب هایی که می توانید برای طراحی یک سایت بلیط هواپیما استفاده کنید، قالب Travelgo می باشد. این قالب یک قالب با ساختار Html است و کاربرد آن به طور تخصصی برای سایت هایی در زمینه بلیط هواپیما و تورهای مسافرتی می باشد. این قالب به نوع کاملا رسپانسیو با طراحی فلت است که ظاهری زیبا در عین سادگی خود دارد و همچنین فونت ها در آن به صورت ایران سنس هستند و راست چین شده اند.

فرودگاه

ارائه جزئیات کامل در بهترین سایت خرید بلیط هواپیما

علاوه بر اینکه در سایت خود علت تفاوت قیمت خدمات را توضیح می‌دهید، شما باید در صفحاتی که هتل و یا تورهای سایت خود را معرفی می‌کنید، می‌توانید تمامی جزئیات این هتل‌ها و تور های مختلف را به صورت کامل بیان کنید. برای این موضوع می‌توانید همانند سایت های بزرگ فروش بلیط هواپیما از تمامی هتل‌های مطرح که برای رزرو قرار داده‌اید عکس‌هایی تهیه کنید و به صورت ماهانه این عکس‌ها را آپدیت کنید و همچنین می‌توانید از بخش‌های مختلف هتل ویدیوهای چند دقیقه ای تهیه کرده و کاربر را برای رزرو آن هتل ترغیب کنید.

برای نمایش تورها نیز می‌توانید چندین عکس از سال‌های قبل یا دفعات قبلی که آن تور برگزارشده برای کاربر نمایش دهید تا کاربر از قدمت این تور آگاه شود و بتواند ارتباط با آن تور و افراد آن برقرار کند، اینگونه بیشتر می توانید تاثیری بر روی ذهن مخاطب و همچنین افزایش برندینگ سایت خود داشته باشید.

افزونه برای طراحی سایت خرید بلیط هواپیما چگونه باید باشد

افزونه‌های آماده بسیار کمی برای طراحی یک سایت خرید بلیط هواپیما وجود دارند و شما باید برای طراحی افزونه های لازم از کارشناسان برنامه نویس در این حوزه استفاده کنید.

افزونه رایگان بوکلی (bookly)

برای بهترین افزونه های طراحی سایت بلیط هواپیما یک افزونه رایگان به نام بوکلی را به شما پیشنهاد پیشنهاد می دهیم. افزونه bookly به این صورت است که شما می توانید برای سایت خود یک محل رزرواسیون آنلاین را تشکیل دهید تا کاربران بتوانند بلیط های خود را در سایت شما رزرو کنند.

افزونه بوکلی یک افزونه بسیار قوی برای مدیریت و فروش های آنلاین و رزرو بلیط می باشد. این افزونه به علت گسترش زیادی که در بین طراحان سایت داشته است توانسته به 17 زبان دنیا ترجمه و مورد استفاده قرار گیرد.

افزونه بوکلی

ویژگی های افزونه بوکلی

  • یکی از بهترین ویژگی های این افزونه ارتباط بسیار خوبی است که با افزونه ووکامرس در وردپرس برقرار می کند و سایت شما را دچار مشکلی نخواهد کرد.
  • ارائه یک پنل مدیریتی و ساده به صورت وردپرسی
  • تراکنش ها بر پایه ووکامرس  می باشد و دارای درگاه پرداخت ووکامرس است
  • درگاه های پرداخت ملت، زرین پال و پی آی آر را به شما ارائه می دهد.
  • بیش از 5 سامانه پیامکی مانند مکس پیامک، ملی پیامک، فرا پیامک، فراز پیامک و غیره دارد.
  • می توانید با استفاده از این افزونه از طریق سامانه ippnale   پیامک ارسال کنید. نکته: ippnale  یا آی پی پنل یکی از سایت های بسیار معروف و برتر ارسال پیامک های تبلیغاتی است که در ایران فعالیت می کند و لیست شماره های آن هر چند وقت یکبار آپدیت می شوند.
  • رزرو مسافر بدون نیاز به ثبت نام یا با ثبت نام
  • تعیین یک تقویم سرویس به صورت ساعتی و روزانه
  • اطلاع رسانی با ایمیل و پیامک به مسافرین و همچنین صاحب سازمان
  • سفارشی کردن ایمیل هایی که برای کاربران ارسال می شود

ما در این مطلب توصیه کردیم که سعی کنید از قالب های وردپرسی برای سایت خود استفاده نکنید و دلایل و معایب وردپرس را نیز برشمردیم اما این را هم نمی توان نادیده گرفت که وردپرس با یک رابط کاربری راحت می تواند همیشه گزینه مناسبی پیش روی شما باشد و شما را با کمترین زمان و هزینه به یک سایت مناسب برساند. شاید برایتان جالب باشد که سایت نهال گشت که یکی از سایت های معتبر و بزرگ در فروش بلیط هواپیما می باشد از ابزار وردپرس در سایت خود استفاده می کند.

شما می توانید برای پیدا کردن بهترین افزونه های طراحی سایت خرید بلیط هواپیما رقبای این حوزه را نیز تحلیل و آنالیز کنید. برای مشاهده بیشتر رقبا و اینکه متوجه شوید چه سایت هایی از وردپرس در طراحی سایت خود استفاده کرده اند می توانید با استفاده از extention به نام WordPress Theme Detector and Plugin Detector سایت های رقیب را که از ابزار وردپرس در سایت خود استفاده کرده اند مشخص کنید. اگر وب سایت مقابل شما پس از استفاده از این اکستنشن پیام This site does not seem to be using WordPress را نشان داد به این معنیست که از وردپرس در سایت خود استفاده نکرده است.

شما می توانید برای تحلیل سایت رقبا با استفاده از وب سایت w3techs.com دامنه رقیب خود را تایپ کنید تا اطلاعاتی نظیر اینکه از چه زبان برنامه نویسی بک اند و فرانت اند در این سایت استفاده شده و از چه وب سروری برای بالا آوردن سایت خود بهره می برند به دست آورید.